Święta i koniec roku zbliżają się nieuchronnie pora więc na małe podsumowanie.
Chcę podzielić się z tobą ciekawymi przykładami storytellingu w reklamach wideo, który marki zaserwowały nam w tym roku. Wybór absolutnie subiektywny.
Święta to czas dla ducha i z takim tematem mierzy się pierwsza opowieść. W listopadzie w domu aukcyjnym Christie’s w Nowym Jorku odbyła się aukcja ostatniego obrazu Leonarda Da Vinci będącego w prywatnych rękach. Obraz „Salvator Mundi” – Zbawiciel Świata został wystawiony na sprzedaż i w związku z tym przygotowano film promocyjny. Dom aukcyjny zaprosił do współpracy fotografa Nadava Kandera, który umieścił przy obrazie ukrytą kamerę, rejestrującą reakcję ludzi oglądających obraz. Dzieło było wystawione do oglądania przez kilka tygodni przed aukcją w siedzibie firmy.
Trudno nazwać to reklamą przegadaną. Obraz nie pojawia się w filmie nawet na sekundę a ile tu emocji? Ile ludzkich opowieści, ile portretów? Sztuka porusza nawet jeśli na nią nie patrzysz. Dla mnie majstersztyk choć wielbiciele kina akcji mogą narzekać. Obraz poszedł za 450 mln dolarów. Kampanię przygotowała agencja Droga5 NY.
Drugi film jest o whiskey. To nie moja bajka, wolę wino ale ten film i kolejne jego odsłony biorę w ciemno.
Kropla prawdy to serial przygotowany dla marki Ballantine’s utrzymany w klimacie kryminału.
To przykład jak historia opowiadająca o tym do czego prowadzi obsesja, zgrabnie mówi o produkcji alkoholu. Świetne dialogi, dramaturgia i opowieść zanurzona w emocjach. Być może przy świątecznym stole pora zakosztować Ballantinesa. Scenariusz stworzyła agencja MullenLowe Warsaw wraz z reżyserem Tomaszem Kapuścińskim, który wspólnie z Karoliną Lewicką (Konqubinat) stanął za kamerą.
I na koniec reklama świąteczna. Edeka – niemiecki discount od dawna pichci świąteczne reklamy inspirując się opowieściami. Rok temu przygotowali kontrowersyjny film o starszym panu który sfingował własną śmierć, żeby ściągnąć bliskich na święta. Miałem z nim kłopot bo przesłanie do mnie nie trafiało. Teraz przygotowali klip w klimacie gwiezdnych wojen. Przenieśmy się w Boże Narodzenie roku 2117.
Hasło „Bez miłości to tylko jedzenie” sprawiło że bajkowa historia nabrała szczególnego znaczenia. Opowiedziana lekko bez nadęcia. Czekam kiedy Biedronka w Polsce będzie opowiadać takie historie. Swoją drogą jeśli taka ma być w przyszłości sztuczna inteligencja to może nie będzie źle. Kampanię przygotowała niemiecka agencja Jung von Matt.
Za tydzień kolejne przykłady …
Jeśli chcesz dostawać regularnie informacje, zapisz się do newslettera.
Błąd: Brak formularza kontaktowego.